• POLECANE PRODUKTY:
  • Dietrine
  • Avatrim
  • Hoodia Gordoni Plus
  • Acai Berry Select

Kurczak dietetycznie przygotowany

23 mar
Autor: Dorota
Slimette - twój przepis na wymarzoną, szczupłą sylwetkę

 Mięso z kurczaka jest bardzo chętnie przyrządzane w polskich domach. Na jego korzyść przemawia bowiem niska cena, ogólna dostępność oraz łatwość przygotowania. Szybko można je ugotować, czy usmażyć. Ma ono smak, który doskonale łączy się z wieloma rodzajami przypraw. Schody mogą zaczynać się jednak w momencie, kiedy chcemy przygotować kurczaka dietetycznego. Okazuje się bowiem, że zbyt wiele przepisów opiera się na niezdrowym smażeniu. Jak w takim razie zjeść dietetycznego kurczaka?

Piecz i grilluj
 Przepisy na dania z kurczaka będą dietetyczne, jeśli będą polegały na przyrządzaniu potrawy  poprzez jej gotowanie (w tym gotowanie na parze), grillowanie, pieczenie. Istnieje jednak pułapka, którą trzeba umiejętnie omijać. Przyrządzanie potraw z kurczaka niesie to ryzyko, że przygotowane mięso wchłania wydzielany przez siebie tłuszcz. Pod tym względem wyjątkowo korzystne jest pieczenie kurczaka na parze lub jego grillowanie. Metody te pozwalają ścieknąć nadmiarowi tłuszczu.

Wybór mięsa
 Kurczak będzie dietetyczny, jeśli zadbamy o jego dobry wybór. Najlepsze dla osób odchudzających się będzie zjedzenie kurczaka, który nie był sztucznie karmiony. Mięso z ptaka pochodzącego z ekologicznej hodowli jest dużo lżejsze, mniej kaloryczne. Jak jednak takie znaleźć? Mięso w przeciwieństwie do jajek nie ma oznaczeń, wskazujących na jego pochodzenie. Rozwiązaniem jest wybranie się do sklepu ekologicznego albo robienie zakupów u znanych sobie gospodarzy wiejskich.
 Jeśli nie uda nam się znaleźć nietłustego mięsa, możemy również zaradzić temu w inny sposób. Mianowicie najlepiej odcinać i wycinać z mięsa wszystkie tłuste fragmenty. Dobrze jest również odłożyć skórę na bok. Skóra z kurczaka ma bowiem najwięcej tłuszczu.

Przyrządzanie kurczaka z sokiem z cytrusów i przyprawami
1.Jeśli mięso jest zamrożone, połóż je na talerzyku i zostaw na noc w lodówce.
2.Wybieraj raczej pierś z kurczaka niż inne jego części. Usuń z niej skórę.
3.Dokładnie umyj mięso pod bieżącą wodą.
4.Wyciśnij sok z jednej cytryny lub pomarańczy. Wetrzyj go w mięso, następnie wcieraj świeże lub ususzone przyprawy: rozmaryn, kolendrę, pieprz oraz inne ulubione przez Ciebie przyprawy.
5.Przygotuj grill/ ruszt. Posmaruj go oliwą z oliwek, uniemożliwiając tym samym przywieranie kurczaka. Kurczaka możesz przyrządzić zarówno na tradycyjnym grillu, jak i elektrycznym.
6.Piecz kurczaka w temperaturze od 110 do 120° C przez dłuższy czas. Dzięki zachowaniu niskiej temperatury unikniesz efektu spieczonego i sypkiego mięsa.
7.Kurczaka podawaj z warzywami. Osłaniając go folią aluminiową, nie pozwolisz mu zbyt szybko ostygnąć.

Dietetyczny kurczak II
 Nietypowy przepis na dietetycznego kurczaka. Być może słyszałaś o kurczaku z piwem, ale z colą? Warto spróbować :)
1.Będziesz potrzebować 2-3 większe piersi z kurczaka, jedną filiżankę ketchupu, dietetyczną colę.
2.Pokrój mięso z kurczaka w paski. Przełóż do garnka lub głębokiej patelni.
3.Zmieszaj jedną filiżankę ketchupu z 340 ml dietetycznej coli. Dokładnie wymieszaj.
4.Zalej mięso powstałą mieszanką, doprowadź do wrzenia. Zmniejsz płomień gazu. Gotuj na wolnym ogniu przykryte danie przez około 45 minut.
5.Podczas ostatnich dziesięciu minut gotowania zdejmij pokrywkę. Powinniśmy uzyskać smak sosu barbecue, z tą zaletą, że w odsłonie dietetycznej.

Dietetyczna sałatka z kurczakiem
 Będziesz potrzebować dwie piersi z kurczaka (najlepiej bez kości), puszkę zielonego groszku, dietetyczny dressing, grzanki, czosnek w proszku, chili w proszku, cebulę w proszku, bulion z kurczaka.
1.W garnku wyłóż pierś z kurczaka. Posyp czosnkiem w proszku, cebulą w proszku, chili i zalej bulionem. Dodaj jedną filiżankę wody. Przykryj garnek i włącz mały płomień pod garnkiem. Gotuj pierś przez około 20-30 minut.
2.Wyciągnij kurczaka. Daj mu trochę ostygnąć. Pokrój mięso na około pół centymetrowe plastry. Włóż mięso do lodówki do schłodzenia.
3.Wyłóż małe miseczki zielonym groszkiem. Następnie na wierzch kładź mięso z kurczaka. Tak przygotowane porcje sałatki mogą stać kilka dni w lodówce.
4.Przed podaniem  do miseczek dodaj dressing i przygotuj grzanki.