• POLECANE PRODUKTY:
  • Dietrine
  • Avatrim
  • Hoodia Gordoni Plus
  • Acai Berry Select

Diety w proszku

23 maj
Autor: Dorota
Slimette - twój przepis na wymarzoną, szczupłą sylwetkę

Rozumienie znaczenia nazwy „dieta w proszku” jest dość złożone. Może odpowiadać terminom wykorzystywanym w przypadku osób chorujących z powodu układu pokarmowego – karmionych przez zgłębnik (sondę, cienką, długą i elastyczną rurkę wykonaną z gumy lub tworzywa sztucznego). Jednak w przyjętym w tym artykule rozumieniu „dieta w proszku” to sposób aktywizowanie metabolizmu lub też oszukiwania głodu. To metoda na skuteczne odchudzanie tak, jak najbardziej znana dieta w proszku – dieta Cambridge.

Początki
Diety w proszku zostały wymyślone w latach 70-tych ubiegłego wieku. Już wówczas zauważono, że specjalistyczne białkowe preparaty w proszku umożliwiają zmniejszenie ilości dostarczanych kalorii oraz zaktywizowanie spalania tłuszczu. Pierwsze skutki stosowania tego typu diet miały tragiczny skutek. Osoby, które poddały się im bezrefleksyjnie i na długi czas –  zaczęły chorować z powodu zaburzeń serca. Kilkadziesiąt osób nawet zmarło po zbyt drastycznym stosowaniu tego typu diet. Winą za te nieszczęśliwe sytuacje obarczono również same specyfiki, które miały niezbilansowany i niebezpieczny skład. Dzisiejsza odsłona tego typu diet jest dużo nowocześniejsza i zdecydowanie skuteczniejsza niż kilkadziesiąt lat temu. Jest również w 100% bezpieczna.

Istnieje wiele odmian diet w proszku. Jedna z nich polega na przyjmowaniu dwa razy dziennie napoju wykonanego z rozpuszczonego proszku. Tak przygotowana mieszanka dostarcza wszystkie składniki pokarmowe, może również zawierać większe ilości białka i tym samym pozwalać aktywnie spalać tłuszcz (oczywiście przy wzmożonej aktywności fizycznej). Bez niej w tym wypadku na niewiele można liczyć). Każdego dnia poza wspomnianymi mieszankami należy również dostarczać odpowiednią ilość warzyw, owoców oraz płynów. Raz dziennie można zjeść „normalny” posiłek. Powinien być nim obiad – lekkostrawny i niesmażony!

Preparaty w proszku zalecane do spożycia w diecie proszkowej zawierają witaminy, pełnowartościowe białka, składniki mineralne oraz jednocześnie ograniczają spożycie kalorii do 400 kcal/500 kcal na dobę. Diety tego typu są polecane osobom o znacznej nadwadze, osobom, które zmuszone są szybko schudnąć (na przykład przed operacją), osobom wielokrotnie obserwującym u siebie efekt jojo. Są głównym wskazaniem dla tych, którzy nie zauważyli dobrych efektów po stosowaniu innych niskokalorycznych diet.
Dieta w proszku to również preparaty, które zmniejszają łaknienie, na przykład poprzez wypełnianie żołądka. Dzięki temu uzyskuje się efekt najedzenia w kilka chwil. Można zjeść połowę tego, co zawsze i czuć się nasyconym. Tak na przykład działa w 100% naturalny preparat: Fulfill Plus, który pozwala wchłonąć o 50% więcej płynów niż jego waga.

Diety w proszku można podzielić również ze względu na stopień dostarczania składników odżywczych. I tak wyróżnić możemy diety kompletne (dostarczające wszystkie składniki odżywcze) oraz diety cząstkowe (dostarczające jedynie białka lub energię).

Skutecznie czy nie?
Substytuty diety w proszku mogą być naprawdę skuteczne, ale pod jednym warunkiem – wtedy, kiedy przyjmując je, stosujemy się do zaleceń producentów znajdujących się na opakowaniu produktów lub na stronie firmowej. Nie trzeba od razu decydować się na bardzo restrykcyjną dietę. Zdecydowanie rozsądniejsze będzie systematyczne, ale niewielkie zmienianie przyzwyczajeń żywieniowych. Konieczna jest również aktywność fizyczna. Poza efektem odchudzającym da nam również pewność, że nasza skóra i ciało szybciej przystosują się do nowego wyglądu. Nie będziemy mieli problemów z jędrnością i gładkością brzucha, czy ud.

Dla kogo niewskazane?
Diety w proszku nie powinny być stosowane przez osoby młode, które jeszcze nie ukończyły 18 roku życia. Dla aktywnie rozwijającego się organizmu mogą być one dość niebezpieczne. Nie powinny stać się również sposobem odżywiania wykorzystywanym przez kobiety w ciąży i karmiące piersią.  Dieta w proszku może być stosowana przez osoby zdrowe. W niektórych przypadkach może prowadzić do wystąpienia stanów zmęczenia, rozdrażnienia, problemów z koncentracją. Niestety nieumiejętnie przeprowadzona jest wyjątkowo obarczona ryzykiem efektu jojo.

Kategoria: Diety