• POLECANE PRODUKTY:
  • Dietrine
  • Avatrim
  • Hoodia Gordoni Plus
  • Acai Berry Select

Dieta 1500 kalorii

27 wrz
Autor: Dorota
Slimette - twój przepis na wymarzoną, szczupłą sylwetkę

Dieta 1500 kalorii to jedna z najpopularniejszych diet polegających na komponowaniu posiłków i liczeniu w trakcie tego zabiegu kalorii. Jako dieta odchudzająca, której celem jest redukcja masy ciała, może być stosowana przez dłuższy czas. Jest dietą bezpieczną, bo zbilansowaną – umożliwia dostarczenie odpowiedniej ilości białka, tłuszczy oraz węglowodanów. Pozwala schudnąć około 0,5-1 kilograma tygodniowo. Najlepsze efekty przynosi jednak połączenie jej jadłospisu z codziennym wysiłkiem – przynajmniej półgodzinnymi ćwiczeniami.

Dieta 1500 kalorii może korzystać z wymienników węglowodanowych, dzięki czemu może być stosowana przez osoby chorujące na cukrzycę II typu. Nie ma również przeciwwskazań, by dieta 1500 kalorii była stosowana przez osoby cierpiące z powodu podwyższonego cholesterolu – wszystko dzięki niskiej zawartości cholesterolu w jej jadłospisie.

Warto również zauważyć, że dieta 1500 kalorii nie musi zamykać się ściśle w tym wymiarze kalorycznym. Można ją niemal dowolnie modyfikować, uwzględniając takie czynniki – jak osobiste  predyspozycje, aktywność fizyczną, styl życia. W ten sposób wprowadzać dietę, która ma od 1100 do 1500 kalorii. Wszystko po to, by móc możliwie jak najlepiej dopasować ją do własnego stylu życia. Plusem diety jest na pewno fakt, że jest ona urozmaicona i pozwala najeść się do syta. Bogactwo błonnika pokarmowego pozwala zadbać o układ pokarmowy poprzez zaktywizowanie jego procesu trawienia.

Co należy jeść?
Dieta 1500 kalorii jest zdrowa i zbilansowana. Dlatego też na śniadanie (przykładowo jedzone o godzinie 7) powinna uwzględniać zjedzenie produktów zbożowych o dużej zawartości błonnika, takich, jak: płatki zbożowe z bakaliami i otrębami, ciemnego pieczywa oraz białka: produktów mlecznych – kefirów, jogurtów, maślanki, serów. Bardzo ważne jest by wzbogacić śniadanie owocem. Posiłek ten powinien być bogaty w wartościowe substancje odżywcze oraz być sycący (500 kcal), by zaspokoić w całości głód organizmu.
Drugie śniadanie (godz. 10.00) powinno być tak skomponowane, by utrzymać metabolizm organizmu na wysokim poziomie. Dobrze, gdy składa się z ciemnego pieczywa i produktów białkowych. Warto skomponować je na bazie chudej wędliny, białego sera, warzyw (najlepiej ogórków, warzyw liściastych, pomidorów). Takie produkty aż się proszą o to, by stworzyć z nich smaczną kanapkę. Drugie śniadanie w diecie 1500 kalorii dostarcza około 200 kalorii.

Trzecim posiłkiem jest obiad, który najlepiej zjeść między godziną 14-15. Powinien być on ciepły i przygotowany ze świeżych produktów. Warto postawić na chude produkty białkowe – ryby, drób, cielęcinę oraz warzywa. Można sobie pozwolić tylko na niewielką ilość węglowodanów – ryżu, kaszy, czy ziemniaków. Na obiad w diecie 1500 kalorii przypada 400 kalorii.
Kolejno w trakcie dnia należy zjeść podwieczorek. Na posiłek ten należy poświęcić 100 kalorii. Najlepiej skomponować go z pełnoziarnistych ciastek lub owoców. Tylko w ostateczności można sięgnąć po trzy kostki deserowej czekolady. Słodycze można zjeść tylko wtedy, kiedy naprawdę nie jesteśmy sobie w stanie ich odmówić.
Kolację trzeba zjeść do godziny 19 i można ją przygotować na bazie 200 kalorii. Powinna być lekkostrawna i składać się z chudego mięsa oraz warzyw. Nie zaleca się spożywania wieczorem węglowodanów.

Co można pić?
Między poszczególnymi posiłkami można pić niemal bez ograniczeń naturalną wodę mineralną oraz zdrowe odmiany herbaty – zieloną i czerwoną oraz herbaty ziołowe. Należy unikać środków mających działanie przeczyszczające. Chodzi bowiem o to, by przestawić organizm na radzenie sobie ze zgromadzonymi w organizmie kaloriami bez dodatkowego wsparcia z zewnątrz.

Jakie są zalety diety?

  • Pozwala najeść się do syta.
  • Jest obarczona bardzo niskim ryzykiem wystąpienia efektu jojo.
  • Jest zdrowa – dostarcza organizmowi niezbędnych do funkcjonowania składników odżywczych.
  • Pozwala pić niewielkie ilości kawy.

Jakie są wady diety?

  • Dieta 1500 kalorii jest dość rygorystyczna.
  • Umożliwia powolne chudnięcie: od 0,5 do 1 kilograma tygodniowo.
  • Ogranicza sposoby przyrządzania potraw – nie zaleca smażenia oraz panierowania.
  • Każe ograniczyć ilość soli i cukru, co może być dla wielu bardzo dużym utrudnieniem.
Kategoria: Diety