• POLECANE PRODUKTY:
  • Dietrine
  • Avatrim
  • Hoodia Gordoni Plus
  • Acai Berry Select

Dieta amerykańska

20 paź
Autor: Dorota
Slimette - twój przepis na wymarzoną, szczupłą sylwetkę

Dieta amerykańska, inaczej zwana dietą hollywoodzką, została opracowana przez doktora Johana Hempere’a. Jej skuteczność sprawiła, że szybko została zaakceptowana i wdrożona jako jadłospis wielu znanych osób. Jej ideą stało się zmniejszenie kaloryczności przyjmowanych posiłków do 1200-1500 kalorii, jednak w odróżnieniu od innych sposobów na odchudzanie – w powolny, systematyczny sposób.

Dieta zaleca stopniowe zmniejszanie ilości i wielkości dostarczanych dań (każdego tygodnia poleca ograniczać swoje dzienne menu o 200 kalorii), a po uzyskaniu zadowalających efektów, wskazane jest systematyczne zwiększanie wartości energetycznej posiłków. Takie podejście pozwala maksymalnie zmniejszyć ryzyko wystąpienia efektu jojo.

W swojej wersji podstawowej dieta amerykańska trwa pięć dni, podczas których można się pozbyć aż pięciu kilogramów, w wersji rozbudowanej – zakłada wdrażanie jej zaleceń w ciągu trzech tygodni, kiedy można schudnąć aż 6-7 kilogramów.

Zalecenia
Dieta amerykańska zakłada unikania tłuszczy zwierzęcych, tłustych: wędlin, mięsa oraz nabiału. Potrawy należy gotować, dusić oraz można również grillować. Wskazane jest takie ich przyrządzanie, które pozwoli zmniejszyć ryzyko przytycia po ich spożyciu.

Zakazane są: cukier, sól, słodycze, mleko i jego przetwory o dużej zawartości tłuszczu.
Wskazane w trakcie diety jest dostarczanie wraz z posiłkiem pieczywa pełnoziarnistego, chudego mięsa, kiełków, otrębów, drożdży, chudego nabiału oraz ryb.

Dietę poleca się osobom cierpiącym z powodu kiepskiej przemiany materii oraz tym, którzy nie mają zbyt wiele wolnego czasu na przygotowywanie skomplikowanych posiłków. Przynosi ona również bardzo dobre efekty w przypadku osób mających problemy ze skórą, zwłaszcza narzekających na powstające na niej różne niedoskonałości. Nie powinny jej stosować kobiety w ciąży i matki karmiące piersią.

Zalety i wady
Jak każde rozwiązanie, również ta dieta ma swoje plusy i minusy. Do podstawowych plusów zaliczyć trzeba możliwość najedzenia się. Kryjący się za dietą amerykańską jadłospis pozwala zapełnić żołądek i normalnie żyć, bez ciągłej myśli o tym, że z chęcią by się coś zjadło. Posiłki są dość urozmaicone, dzięki temu nie tęsknimy do produktów spożywczych, które są poza zasięgiem naszych możliwości. Dzięki poprawie metabolizmu, dieta pozwala nam utrzymać zadowalające efekty z jej stosowania na jeszcze dłużej. Warto ją stosować również z innego powodu – w bardzo konkretny sposób wpływa ona na wygląd włosów, skóry i paznokci, korzystnie oddziałując na urodę każdej ze stosujących jej osób. Dzięki temu, że menu diety tworzone jest z niedrogich składników, na przejście na jej jadłospis może pozwolić sobie właściwie każdy.

Niestety dieta ma również wady – jedną z podstawowych jest konieczność ciągłego kontrolowania ilości przyjmowanych kalorii. Trzeba również bardzo mocno trzymać się pór poszczególnych posiłków. Ponadto bardzo aktywne osoby oraz przyzwyczajone do częstego jedzenia mogą nie sprostać zaleceniu ograniczenia dopuszczalnej w ciągu dnia kaloryczności do wartości 1200. Ponadto dieta w wersji pięciodniowej, pozwalająca na ekspresową utratę zbędnych kalorii, może doprowadzić do utraty elastyczności i zwiotczenia skóry,  nie wspominając już nawet o ryzyku zaistnienia efektu jojo.

Dieta pięciodniowa

  • Godz 10.00 – filiżanka czarnej kawy z jednym serkiem topionym (w formie trójkącika)
  • Godzina 12.00 – jedno jajko ugotowane na twardo z pomidorem
  • Godzina 14.00 – duże jabłko
  • Godzina 16.00 – 20 dag twarogu z odrobiną świeżej papryki i ogórkiem
  • Godzina 20.00 – kieliszek czerwonego wina

Każdego dnia zaleca się wypicie dużej ilości naturalnej wody mineralnej.

Dieta podstawowa – trwająca przez trzy tygodnie

Przykładowe menu
Śniadanie: grahamka i mały kubeczek chudego twarożku
II śniadanie: jedna kromka chleba razowego, 50 gramów pieczonego schabu oraz ½ szklanki kiełków.
Obiad – niewielki kawałek mięsa drobiowego z grilla, posiekana cebula wymieszana z ½ szklanki kiełków oraz kromka chleba razowego
Podwieczorek: mały kubek jogurtu naturalnego z garścią malin
Kolacja: sałatka wykonana z kapusty pekińskiej, groszku, ogórka, pomidora oraz posypana otrębami pszennymi.
Przed snem: napój drożdżowy (pół kostki drożdży wymieszanych w chudym mleku).

Kategoria: Diety