• POLECANE PRODUKTY:
  • Dietrine
  • Avatrim
  • Hoodia Gordoni Plus
  • Acai Berry Select

Modna dieta Dukana

29 Mar
Autor: Dorota
Silvets - Kompleks naturalnych składników wspomagających odchudzanie

Dieta Dukana to już nie tylko sposób odchudzania sław ekranu, twarzy znanych z rozkładówek i popularnych szczupłych sylwetek, które trudno utożsamiać z trudami zrzucania zbędnych kilogramów. To recepta na powrót do szczupłej sylwetki kobiet, które niedawno urodziły dziecko, mężczyzn cierpiących na kryzys wieku średniego, młodych studentek…Ogólna moda na dietę proteinową dotarła wszędzie – do dużych miast, małych miasteczek, na wieś, do banku, wielkich międzynarodowych firm, do szkół i do kiosków…Pytanie jak się odchudzasz, coraz częściej staje się  retorycznym. W końcu wiadomo, jak –z dietą Dukana!

Rezygnacja z węglowodanów
Recepta na odchudzanie według Dukana, to postawienie na białko, a zrezygnowanie z węglowodanów – źródła energii. Dlaczego akurat cukry w diecie są niewskazane? Węglowodany bowiem podnoszą poziom insuliny, która sprzyja odkładaniu tłuszczu. W pierwszej fazie, według zaleceń Dukana, należy zrezygnować z cukrów całkowicie. Dopiero z czasem, wraz z wchodzeniem w kolejne fazy diety, jadłospis może być pomału rozbudowywany.

Ograniczenie tłuszczu
Tłuszcze nie są zakazane tak, jak węglowodany, jednak ich ilość powinna być ograniczona. Szczególnie ważne jest to w kontekście tłuszczy zwierzęcych.

Rezygnacja z ćwiczeń?
Dieta, którą opracował Pierre Dukan jest o tyle nietypowa, że nie wymaga ćwiczeń. Jej autor zdawał sobie sprawę, jak wiele niechęci wywołuje sama myśl osób otyłych o systematycznym bieganiu, pływaniu, robieniu brzuszków…Dlatego opracował taki jadłospis, który w swoich pierwszych fazach wręcz zakazuje ćwiczeń, które mogłyby za bardzo sforsować organizm. Dopiero w fasie trzeciej i czwartej można skorzystać z dobrodziejstw spacerów, niezbyt trudnych ćwiczeń. Dzięki nim można poprawić samopoczucie i pozytywnie wpłynąć na stan skóry. Jednak wykonywanie ćwiczeń nie jest konieczne – można z nich z powodzeniem zrezygnować.

O fazach w diecie Dukana
Tyle już było o tym, że dieta Dukana składa się z faz, że warto napisać na ten temat więcej. Podział diety na pewne etapy oznacza to, że dieta nie jest jednolita. Podczas jej trwania należy stosować się do kilku zasad. Dieta zaczyna się od fazy uderzeniowej.

Pierwsza faza trwa pięć dni. W pewnych okolicznościach można ją wydłużyć nawet do dziesięciu. To czas, kiedy można spożywać jedynie chude mięso gotowane lub grillowanie. Poleca się głównie drób: kurczaka, indyka, ale również chudą wołowinę. Zakazana jest skóra oraz tłuszcz. Należy wybierać chude mięso oraz ryby. W tym drugim wypadku polecane są wszystkie gatunki, ze szczególnym uwzględnieniem ryb  o białym mięsie. Zaleca się również używanie przypraw takich, jak pieprz, chili, papryka. Ryby można pokropić sokiem z cytryny. Można również sięgnąć po korniszony.

Pierwsza faza to również czas na chudy nabiał: biały ser, maślanki, kefiry, jogurty naturalne oraz mleko. Do picia poleca się kawę, herbatę oraz niegazowaną wodę mineralną.

Druga faza w diecie Dukana składa się zwyczajowo z dziesięciu dni (można ją jednak kontynuować przez tak długi czas aż uzyskamy zadowalające efekty w postaci wymarzonej sylwetki). Przez pierwsze pięć dni żywimy się produktami z pierwszej fazy diety, przez kolejne pięć dni możemy nieco wzbogacić jadłospis. Jakie produkty są w tej fazie dozwolone? Jadłospis można wzbogacić o rzodkiewki, ogórki, pory, pomidory, grzyby, cukinię, sałatę, marchew i buraki. Poza wymienionymi produktami należy trzymać się wcześniejszych zaleceń. W diecie nie są dozwolone nadal węglowodany: ziemniaki, makaron, ryż, kukurydza, fasola.

W fazie trzeciej dozwolone są kolejne produkty spożywcze. Czas trwania tego etapu diety uzależniony jest od osoby odchudzającej. Na jeden kilogram, który chce się stracić, powinno się poświęcić dziesięć dni diety. W tej fazie można jeść wszystko to, co w dwóch poprzednich plus owoce, oprócz bananów, winogron, czereśni oraz wiśni. Dla smakoszy chleba pewnie bardzo pocieszające będzie to, że na tym etapie można już jeść chleb pełnoziarnisty. Z wielkim smakiem z pewnością zjedzony zostanie również ser żółty, z kolei raz na dwa tygodnie: ryż, makaron oraz ziemniaki. Ta faza odchudzania jest już naprawdę znośna! Można powiedzieć, że niemal niczego w niej nie brakuje!

Faza czwarta, ostatnia, to czas, kiedy nasze wyrzeczenia w końcu zostają ukoronowane. Jest ona o tyle nietypowa, że powinna być kontynuowana przez resztę życia. Trudno ją w takim układzie utożsamiać z typowym odchudzaniem. W tym okresie możemy jeść bowiem niemal wszystko. Jedyne, czego należy się wystrzegać to kawa, herbata oraz słodycze. Jeśli bardzo lubimy słodkości, ważne, by wybierać je mądrze, powinniśmy postawić na gorzką czekoladę, placki owsiane, ciasteczka z otrębami.

Kategoria: Diety