Nienaruszalne zasady diety Dukana

Dieta Dukana to niepokonany hit ostatnich miesięcy. Na jadłospisie proteinowym znajduje się wiele osób, także sław znanych z pierwszych stron gazet. Do stosowania zasad odchudzania według Dukana przyznaje się Katarzyna Wilk, Jennifer Lopez, czy „Super Niania”, czyli Dorota Zawadzka. O sukcesie stosowania diety Dukana decyduje perfekcyjne stosowanie się do wskazówek lekarza. Przekroczenie granic czy naruszenie zasad może nie tylko zaprzepaścić wcześniejsze starania, ale również bardzo negatywnie wpłynąć na zdrowie. Dlatego jeśli Cię kusi, by dietę „zmodyfikować”, nagiąć do swoich potrzeb, nie rób tego. Przeczytaj, jakie błędy możesz popełnić.

Dieta Dukana w skrócie

Dieta Dukana polega na dostarczaniu organizmowi czystych białek oraz ograniczeniu spożycia węglowodanów. Do strawienia białek organizm musi wykorzystać zdecydowanie więcej energii niż do trawienia węglowodanów. Tą energię czerpie z tkanki tłuszczowej. Dzięki temu dieta Dukana pozwala  skutecznie schudnąć.

Przedłużanie pierwszej fazy

Niektóre osoby, które zauważają, że już w trakcie najbardziej restrykcyjnej pierwszej fazy zdecydowanie chudną, bardziej niż nawet tego oczekiwały decydują się tę fazę przedłużyć…Jednak to nie jest dobre rozwiązanie. W ten sposób muszą się liczyć z konsekwencjami takiej decyzji. Mianowicie z tym, że dojdzie do spowolnienia perystaltyki jelit. Trawienie będzie wolniejsze, co z kolei może odwrócić trend gubienia zbędnych kilogramów.
Po pięciu dniach kuracji należy pamiętać o tym, by włączyć w dietę warzywa. Dzięki temu będziemy skutecznie zapobiegać zaparciom i wzbogacimy nasz jadłospis w niezbędne dla jego funkcjonowania witaminy i minerały.

Intensywny wysiłek fizyczny

Na diecie, zwłaszcza podczas jej pierwszej fazy należy wykluczyć intensywny wysiłek fizyczny. W tym czasie nie jest on wskazany, ponieważ organizm jest mocno wyczerpany i może nie sprostać wymogom intensywnych ćwiczeń. Spalanie białka nie daje bowiem tyle energii, co spalanie węglowodanów, których w diecie Dukana po prostu nie ma. Dlatego wysiłek może być ponad naszą miarę.
Zamiast siłowni, basenu oraz biegów, należy ograniczyć swoją aktywność fizyczną do spacerów, chodzenia po schodach, spokojnej jazdy na rowerze, itd. Taki wysiłek jest ważny zwłaszcza na III etapie odchudzania. Dzięki temu pozwala bowiem utrzymać wcześniej uzyskane efekty diety i nie dopuszcza do wystąpienia efektu jojo.

Białka, które kryją węglowodany

Odchudzanie według zasad Dukana jest możliwe, jeśli w I i II etapie diety je się tylko białka. Zakazane są węglowodany. Niestety często znajdują się one w produktach, w których pozornie nie powinno ich być: w jogurtach z owocami, serkach. Żeby uniknąć takich kłopotów z brakiem efektów diety, warto dokładnie czytać etykiety produktów, jakie lądują na naszym stole.

Ograniczenie ilości jedzenia

Przebywając na diecie Dukana, nie musimy liczyć kalorii, odmawiać sobie wielkości porcji. Stosując się do zaleceń, możemy jeść tyle, żeby się najeść. Najważniejszy jest skład potraw, a nie jej wielkość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *