Jak nie przytyć po diecie?

Odczuwasz szczęście. W końcu udało Ci się schudnąć i uzyskać dokładnie taki wygląd, o jakim marzyłaś. Twój sukces został opłakany wieloma wyrzeczeniami, wielokrotnie byłaś przekonana, że nie dasz rady trzymać się raz określonego planu. Tyle rzeczy kusiło i tak często Ci się nie chciało – ćwiczyć, wcześniej wstawać, itd. Tym bardziej teraz, gdy w końcu wyglądasz dobrze, zrobisz wszystko, by nie stracić tego, co Ci się udało.

Ile kalorii?

Prawda jest taka, że jeśli po odchudzaniu szybko wrócisz do starych, złych zasad, to na pewno, Twoja sylwetka również wróci do tej, o której zdążyłaś zapomnieć. Stąd najlepiej nie porzucać zdrowej diety.
Jeśli odchudzałaś się racjonalnie, to najprawdopodobniej systematycznie zmniejszałaś ilość przyjmowanych kalorii. Podobnie należałoby zrobić, by wrócić do niedietetycznego menu. Mianowicie należałoby systematycznie, ale nieznacznie zwiększać kaloryczność porcji. Mówi się, że wychodzenie z diety powinno trwać tyle samo, co dieta. Przedstawiając tę kwestię inaczej, należałoby zauważyć, że kaloryczność dań warto zwiększać jedynie po 100 kalorii tygodniowo.
Dieta po odchudzaniu powinna być tak zaplanowana, by zaspokajała Twoje potrzeby, ale nie prowadziła do magazynowania nadmiaru kalorii.

By spalać, a nie gromadzić

Jeśli miałaś w zwyczaju planowanie sobie sesji objadania albo jadłaś po prostu mało systematycznie, pozostawiając właściwie bez jedzenia przez wiele godzin, by potem po powrocie z pracy czy z uczelni zjeść obfity posiłek.

By utrzymać już raz osiągniętą wagę, należałoby tak zorganizować dzień, by w jego trakcie zaplanować około pięć – sześć posiłków co trzy godziny. Raz ustalonych godzin należy się trzymać. W przeciwnym razie w miejscu systematycznego jedzenia będzie można mówić o podjadaniu. Dzięki temu do organizmu na bieżąco dostarczane są kalorie, co pozwala utrzymywać na jednym poziomie tempo metabolizmu. Gdy z kolei jada się niesystematycznie, to organizm, który nie wie, kiedy znowu zostanie dostarczona następna porcja jedzenia, gromadzi prawie wszystko to, co aktualnie zostaje dostarczone, magazynując kalorie na lepsze czasy.

Dobra zasada to również taka, by jeść najpóźniej na 3 h przed snem. Dzięki temu będziemy mogli mieć pewność, że organizm zdąży strawić to, co zostało zjedzone na ostatni posiłek.

Poza odpowiednią ilością pożywienia, warto również zadbać o wystarczającą ilość wody, która oczyszcza z toksyn oraz przyspiesza metabolizm.

Odpoczywać tylko aktywnie

Utrzymaniu zdrowej sylwetki sprzyja systematyczny ruch. Najlepiej po prostu zamiast leżeć bezczynnie na kanapie, wypracuj w sobie nawyk gimnastykowania się przy ulubionym serialu. Możesz także spacerować szybkim krokiem, czy znaleźć przyjemność w aktywnym spacerowaniu, bieganiu, pływaniu, czy w innych aktywnościach fizycznych.

Nie ma szczupłej sylwetki bez odpowiedniej dawki ruchu. To właśnie aktywność fizyczna warunkuje aktywizację metabolizmu, przyspieszenia spalania kalorii oraz blokowanie odkładanie tłuszczu.

Jedz różnorodnie

Często wygodnie i pozornie smaczniej jest dla nas jeść ciągle to samo. Tymczasem dużo zdrowiej po prostu jest przyjrzeć się swojemu jadłospisowi i możliwie szybko wprowadzić w nim zmiany.

Białe pieczywo warto zamienić ciemnym: jednak nie sztucznie zabarwiony karmelem, ale naprawdę ciemnym. W ten sposób wraz z pełnymi ziarnami dostarcza się witaminy E,B, PP, kwas foliowy oraz ważne mikroelementy: cynk, potas, mangan, miedź, fosfor i żelazo.

Nie można również zapominać o warzywach, które powinny dominować w codziennym menu. Zwłaszcza dlatego, że można je jeść bez żadnych ograniczeń. Warzywa to cenne źródło witamin, błonnika i mikroelementów. Oczywiście dobrze również włączyć w menu owoce, jednak one ze względu na zawartość cukru powinny być dostarczane w mniejszej ilości od warzyw.

Często dieta przeciętnego Polaka jest uboga w tłuszcze roślinne (olej roślinny, oliwa z oliwek), które warunkują wchłanianie witamin w nich rozpuszczanych: A, D,E i K.  Takie niedobory mogą prowadzić do problemów ze skórą, włosami, czy gorszego samopoczucia.

Utrzymanie szczupłej sylwetki jest możliwe również wtedy, kiedy wraz z menu dostarczamy odpowiednią ilość białka (właśnie na tym składniku opiera się dieta Dukana). Wystarczy dwa razy dziennie zjeść posiłek białkowy (rybę, drób, nabiał), by dostarczyć budulca i by organizm mógł zużyć odpowiednią ilość energii do jego spalenia.

Co tuczy?

  • Węglowodory proste
  • Tłuszcze nasycone
  • Tłuste sery
  • Czerwone mięso
  • Fast foody
  • Gotowe mocno zmodyfikowane dania
  • Słodzone napoje i soki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *