Najpopularniejsze diety – co wybrać?

Nie ma żadnych wątpliwości, że najzdrowsza dieta polega po prostu na systematycznym ograniczeniu ilości spożywanych kalorii. Prawdą jest jednak to, że wiedza ta jest niewystarczająca do tego, by porzucić wszelkie próby zrzucenia nadmiernego tłuszczyku przy wykorzystaniu modnych diet redukcyjnych. Te są bardzo często stawiane na piedestał i postrzegane jako jedyny sposób na zbudowanie pięknej sylwetki. Które wśród nich są obecnie najpopularniejsze? Przyjrzyjmy się im!

Dieta Dukana

Ciągle króluje. Mimo wielu zapewnień i doniesień, że jest po prostu niezdrowa, że prowadzi do niekorzystnych konsekwencji, że może doprowadzić do spustoszenia w organizmie. Wybierana jest ze względu na panującą modę, zalewającą falę różnych książek, poradników, stron i artykułów zawierających wiele przepisów i sugestii, jak stosować białkowy jadłospis.

Dieta Dukana składa się z czterech faz. Polega na jedzeniu produktów wysokobiałkowych oraz eliminowaniu węglowodanów i tłuszczów. Najbardziej restrykcyjna pod tym względem jest faza pierwsza, tak zwana faza uderzeniowa.
Dieta Dukana polecana jest dla osób zdrowych, niemających problemów ze zdrowiem, zwłaszcza  chorych na cukrzycę, dnę moczanową i choroby nerek.
Podczas diety Dukana można schudnąć nawet 5 kilogramów w ciągu jednego miesiąca.

Dieta Kopenhaska

Dieta Kopenhaska to dieta rozplanowana na 13 dni. Uznawana jest za bardzo restrykcyjną i wyjątkowo trudną w realizacji. Polega na jedzeniu ściśle określonych dań w konkretnym dniu trwania diety. Wszystko musi się odbywać zgodnie z planem.
Dieta jest bardzo uboga. Można w jej trakcie jeść jajka, warzywa, mięso. Do picia należy wybierać wodę oraz kawę.
Dieta kopenhaska nie sprawdzi się w przypadku pracujących fizycznie osób. Nie jest polecana dla chorych na cukrzycę, czy w inny sposób schorowanych.
Dieta Kopenhaska pozwala schudnąć nawet 4-6 kilogramy w ciągu niecałych dwóch tygodni.

Dieta 1000 kalorii

Przetrwanie dnia, jedząc w trakcie jego trwania 1000 kalorii jest dość trudne. Trzeba liczyć się z wieloma konsekwencjami. Zwłaszcza uczuciem głodu. Dieta zakłada chude jedzenie, niskokalorycznych potraw. W trakcie jej trwania nie można pozwolić sobie na bomby kaloryczne.
Nie wolno jeść słodyczy, pić alkoholu, jeść kalorycznych wędlin, tłustego sera, tłustych ryb. Niewskazany jest także smalec oraz masło.
Dieta może być stosowana przez każdego, jednak ostrożnie i na pewno nie dłużej niż przez miesiąc. Zakłada powolny powrót do „normalnego” jedzenia. W przeciwnym wypadku gwarantuje efekt jojo.
Na diecie 1000 kalorii można schudnąć 5 kilogramów w ciągu miesiąca.

Dieta Plaż Południowych

To dieta składająca się z trzech etapów. Podczas trwania każdego z nich dodawane są kolejne produkty, które można bezpiecznie w trakcie jej trwania jeść. Polega na wyeliminowaniu, a właściwie znacznym ograniczeniu tłuszczy zwierzęcych i zastąpieniu ich tłuszczami roślinnymi. Zaleca jedzenie ryb, oliwy, orzechów. W trakcie jej trwania niewskazany jest chleb, makaron, czy ziemniaki.

Podstawowy plus to fakt, że na diecie nie chodzi się głodnym. Znaczenie ma to, co się je, a nie to, jak duże porcje. Dieta nie nadaje się dla kobiet ciężarnych, karmiących piersią oraz osób chorujących na cukrzycę.
Na diecie można uzyskać całkiem dobry efekt – chudnąć nawet pięć kilogramów w ciągu miesiąca jej stosowania.

Jaka powinna być dieta?

Najskuteczniejsze diety to jadłospisy dostosowane do indywidualnych potrzeb. Tak naprawdę szyte na miarę. Ważnymi zmiennymi jest także stan zdrowia i tempo metabolizmu. Warto zwrócić na to uwagę, jaki jest procent tłuszczu, a jaki masy mięśniowej oraz jakie efekty się chce otrzymać, w jakim czasie.

Mimo że wiele osób nie zwraca na to uwagi, to warto pamiętać, że nie każda dieta jest dobra do danej osoby. Jadłospis należy dobierać starannie, ostrożnie. W innym wypadku zamiast schudnięcia można sobie zapewnić efekt jojo.

Dodatkowo warto rozważyć stosowanie suplementów diety pomagających w odchudzaniu oraz w przypadku tak zwanych „trudnych” przypadków, kiedy stosowanie diet nie skutkowało, udanie się do dietetyka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *