Rower i szczupła sylwetka: zgrany duet

Rower to pojazd uwielbiany już przez najmłodszych i zdobywający wielu entuzjastów także wśród dorosłych. Wzbudzający podziw oraz zapewniający komfort przemieszczania się z pełnym poczuciem bezpieczeństwa, a jednocześnie wolności. Bardzo mobilny i uniwersalny. Możliwy do użytkowania przez większą część roku, z wygodną opcją dostosowywania go do długości oraz złożoności pokonywanych terenów. Odporny na problem korków oraz wysokich kosztów podróży. A do tego…pozwalający w prosty sposób schudnąć i wymodelować sylwetkę.
Podstawowa dobra informacja jest taka, że aby wykształcić szczupłą sylwetkę, nie trzeba godzinami męczyć się na siłowni, wdychać kurz z sali ćwiczeń, wystarczy, że zrezygnujemy z komunikacji miejskiej i przesiądziemy się na rower. Codzienna jazda na rowerze może być doskonałym substytutem wielogodzinnych treningów. Dowód? Podczas godzinnego treningu na rowerze można spalić już 700 kalorii!

Na dolne, problematyczne partie ciała

Większość kobiet narzeka na wygląd przede wszystkim dolnych partii ciała. Jest przekonana o tym, że ma za grube uda, zbyt duże pośladki oraz wystające fałdki na brzuchu. Rower jest wręcz doskonałym rozwiązaniem tego typu dylematów. Pozwala wyprofilować oraz wyszczuplić sylwetkę, pracując nad mięśniami dolnych partii ciała i kształcąc całą sylwetkę.

Dodatkowo pozytywnie wpływa na aktywizację oraz zwiększenie wydolności układu krążenia oraz oddechowego. To ma wpływ na poprawę dotlenienia i odżywienia skóry, dzięki czemu nasza cera staje się widocznie ładniejsza, bardziej promienna oraz wymaga mniej zabiegów pielęgnacyjnych zmierzających do poprawy jej wyglądu. Inny efekt to wspomaganie w walce z cellulitem.
Jazda na rowerze, o czym jednak wiele osób nie pamięta, rozwija również mięśnie barków i ramion.

Dla wszystkich

Rower to sposób na aktywność fizyczną dla każdego. Nie trzeba być ani bardzo wysportowanym, ani szczególnie przygotowanym do tego typu wysiłku. Nawet jeśli dawno nie uprawialiśmy żadnego sportu, to możemy wybrać odpowiedni teren oraz intensywność jazdy, by nie nadwyrężyć się podczas pierwszego rowerowego wypadu. Każdy wyjazd na rower możemy także dostosować pod względem długości trasy do własnych możliwości. Na korzyść roweru przemawia również brak obciążeń stawów kolanowych i kręgosłupa, co pozwala z czasem wydłużyć czas jeżdżenia na rowerze, dostosowując go w taki sposób, by spalić jak największą ilość kalorii. Pod tym względem rower jest dużo bezpieczniejszą propozycją na aktywność od biegania i z tego również powodu jest dyscypliną dużo mniej narażoną na kontuzje.

Jako sport łączący aktywność z przebywaniem na świeżym powietrzu jest polecany przez wielu lekarzy na całym świecie. Dzięki niemu zwiększa się odporność układu oddechowego, krwionośnego oraz mięśniowego. Osoby spędzające czas na rowerze rzadziej chorują na serce, nadciśnienie oraz zdecydowanie zmniejsza się u nich problem z żylakami.

Oszczędność czasu

Wiele osób wybiera rower nie tylko dlatego, że jest on doskonałym sposobem na wyszczuplenie sylwetki oraz zwiększenie energii zaktywizowanej podczas ruchu, ale także ze względu na oszczędności czasowe. Na rowerze wielokrotnie można do celu dotrzeć szybciej niż wtedy, kiedy decydujemy się na miejskie środki transportu a nawet samochód.

Widząc tę możliwość, władze wielu miast udostępniają mieszkańcom coraz więcej sieci rowerowych wraz ze stacjami w różnych ważnych punktach wraz z możliwością pozostawienia tam roweru. W ten sposób można wybrać: czy jechać autobusem, czy rowerem, bez często trudnego w realizacji zabieraniu na wycieczkę własnego dwukołowca.

Na drugim biegunie stoi jednak inna potrzeba. Jest to dążenie do tego (zwłaszcza przez prawdziwych pasjonatów dwóch kółek), by kompletować wyposażenie roweru w ten sposób, aby zyskiwał on coraz bardziej designerski charakter. W ten sposób udostępnia się różnego typu dodatki, elementy wyposażenia, wpływające na ostateczny odbiór roweru. Jazda na dwóch kółkach stała się możliwa także dla właścicieli dzieci czy czworonogów. Na rynku są specjalne przyczepki, foteliki, które umożliwiają sprawny i wygodny transport dzieci i czworonogów.

Z roku na rok coraz większą uwagę przykłada się do tworzenia ścieżek rowerowych. Rowerzyści nie są skazani na jazdę po chodnikach, ale coraz częściej mają do dyspozycji własne ścieżki rowerowe. Dodatkowe możliwości niesie też zmiana przepisów, które dają rowerzystom coraz większe prawa i każą ich traktować jako równoprawnego członka ruchu drogowego.

Jak jeździć na rowerze, by schudnąć?

Warto na samym wstępie rozważań sprawdzić, ile kalorii spalamy, jeżdżąc na rowerze. I tak nie musimy jeździć szybko, by było tego całkiem sporo. Godzinna, niespieszna jazda rowerem przy prędkości około 12-15 km/h pozwala spalić ok. 300 kcal. Jeśli tę prędkość nieco zwiększymy, do 20 km/h, spalimy dwa razy tyle, bo 600 kcal w godzinę. Z kolei jeśli zdecydujemy się jeździć po pagórkowym terenie ta wartość będzie równa nawet około 700 kcal.

Wystarczy stała jazda przez godzinę, by pozbyć się nadmiaru kalorii w wygodny sposób: dużo lepszy niż jest to możliwe w trakcie treningu na siłowni, czy w domu. Kontakt z przyrodą oraz niewątpliwa przyjemność jazdy na rowerze pod wieloma względami wyjdzie nam na zdrowie.

Na rower warto się wybrać samemu lub z drugą osobą. Można też zabrać odtwarzacz mp3.

Teoretycznie do końca sezonu pozostało nam nieco ponad półtora miesiąca. Warto ten czas wykorzystać w aktywny sposób.

Jeśli narzekamy, że brak nam siły i chcemy przyspieszyć tempo spalonych kalorii, zawsze możemy sięgnąć po skuteczne tabletki na odchudzanie, na przykład Acai Berry Select oraz African Mango. Propozycje w pełni naturalne oraz pozbawione skutków ubocznych. Swoją formułą idealnie wpisujące się w potrzebę ruchu na świeżym powietrzu.

Acai Berry Select, African Mango
http://nutrina.pl/30,african-mango.html, http://nutrina.pl/26,acai-berry-select.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *