Dieta na nowy rok

Niektórzy noworoczne postanowienia spisują na kartce jeszcze na długo przed Sylwestrem. Inni znajdują na nie czas dopiero po całonocnym szaleństwie. Nie ma to jednak znaczenia, jeśli zaczniemy badać to, ile z noworocznych postanowień przetrwa dłużej niż kilka tygodni. Większość z nich porzucamy szybciej niż zdążymy zauważyć efekty ich stosowania. Dlaczego?

Nie wymagaj od siebie za wiele

Większość z nas, gdy coś postanawia, snuje daleko idące plany. Zadowala się wizją uzyskania spektakularnych efektów. Cieszy się na samą myśl, ile uda się zrobić. Nie uwzględnia kolejnych przystanków, kroczków do osiągnięcia sukcesu, ale myśli o tym, co jest na końcu.

Niestety to podstawowy błąd. Trudno bowiem utrzymywać mobilizację związaną z tym, co będzie za kilka miesięcy. Łatwiej wyznaczać sobie mniejsze cele i systematycznie je realizować, krok po kroku, dbając o spełnianie pomniejszych punktów planu.
Dlatego postanowienia noworoczne powinny opierać się na małych krokach, które pozwolą nam uzyskać zamierzony efekt.

Powiedz o swoich planach jak największej liczbie osób

Mówiąc drugiej osobie o swoich planach, mamy większą motywację do tego, by je utrzymać oraz by nie zrezygnować z tego, co postanowiliśmy. Im z większą liczbą osób podzielimy się swoimi planami, tym lepiej.

Dodatkowo możemy również zmotywować innych, by razem z nami rozpoczęli starania o to, by zadbać o swoje zdrowie. Dużo lepsze efekty, co udowodniono wielokrotnie, przynosi bowiem trenowanie w dwójkę czy w trójkę, czy to w domu, czy na zajęciach zorganizowanych.

Nie zapomnij o zdrowym rozsądku

Wiele osób na przełomie roku przyrzeka sobie zadbać o odpowiednią dietę. Obiecują, że schudną, że będą wyglądać lepiej, że poczują się w końcu dobrze sami ze sobą. W swoich staraniach, a często nawet desperacji są tak ugruntowani, że całkowicie zapominają o zdrowym rozsądku.

W miejscu zbilansowanej diety wybierają odżywianie pozbawione logiki, bazujące tylko na jednym składniku lub przypominające głodówkę. Nawet jeśli wbrew sygnałom płynącym z organizmu wytrwają w danej diecie, na efekty jej stosowania nie muszą długo czekać. Najczęściej szybko żegnają się z raz osiągniętymi efektami. Efekt jojo nie pozwala im nacieszyć się piękną sylwetką. Pozostaje frustracja i rezygnacja.

Tymczasem nie ma wątpliwości, że tylko zbilansowane, systematyczne jedzone posiłki oraz sport pozwalają schudnąć. Z nadmierną masą ciała możemy sobie poradzić bowiem tylko zdrowymi metodami. Inne od razu warto wykluczyć, nie kusząc się na drogę na skróty. Zdrową dietę oraz ćwiczenia można jedynie wspomóc naturalnymi substancjami, które zmniejszają głód oraz poprawiają trawienie takimi jak African Mango.

Nie odmawiaj sobie za wiele

Jeśli jesteś miłośnikiem słodyczy czy tłustych dań, najpewniej nie będziesz w stanie zrezygnować z nich z dnia na dzień. Na szczęście nie musisz tego robić w 100%. Ulubione smakołyki możesz jeść od czasu do czasu, na przykład raz w tygodniu, a w ich miejsce na co dzień zastosować zamienniki, które pozwolą zaoszczędzić trochę kalorii oraz zmniejszyć szybkość przybierania na wadze.

Przykłady? Zamiast lodów wybieraj sorbery. W miejscu ciast przygotuj sobie owocowy koktajl. Tłuste czerwone mięso zamień na lekkie drobiowe dobrze i naturalnie doprawione, dzięki czemu zaspokoisz swoją potrzebę do tego, by dobrze zjeść.

Więcej pij

Często głód mylony jest z pragnieniem. Choć pod tym względem w Polsce jest coraz lepiej, to nadal za mało pijemy, zastępując to, co powinniśmy wypić posiłkami. Warto również wziąć sobie do serca to, co wiele osób ignoruje: mianowicie, że uczucie łaknienia to już ostatni sygnał wysyłany przez organizm, że należy pić jeszcze zanim poczujemy, że bez szklanki wody zwariujemy.
Woda będzie lepiej przyswajana, jeśli będziemy ją spożywać małymi łyczkami przez cały dzień. Wypicie dużej ilości wody jednorazowo najpewniej poskutkuje tym, że większość z niej pozostawimy w toalecie.

Alkohol tylko na specjalne okazje

Nie wszyscy są w stanie zaakceptować tę radę, ale wprowadzenie jej pozwala osiągnąć doskonałe efekty. Alkohol sam w sobie jest bowiem kaloryczny. Jednak to nie wszystko. Sprawia, że nasze bariery żywieniowe znikają. Jemy więcej i wybieramy kaloryczne przekąski.

Dlatego jeśli zdecydujemy się pić alkohol na przyjęciu, warto to robić ostrożnie i jednocześnie trzymać się z dala od stołu z jedzeniem, by bezwiednie nie sięgać po różne smakołyki.

Dieta na nowy rok może w końcu pozwolić Ci schudnąć i lepiej się poczuć. Nie musi być kolejnym punktem na liście porażek. Najważniejsze jednak, by zadbać o to, by jej założenia były zdrowe, a ona sama by nie była zbyt wymagająca i opierała się tylko na zdrowych zasadach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *